CAMPIONATUL NAȚIONAL DE VITEZĂ ÎN COASTĂ

Acest Campionat este organizat sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv (FRAS), iar alaturi de Campionatul National de Raliuri, este cel mai cunoscut si mai puternic campionat din Romania.
Intr-o cursa din cadrul CNVC, fiecare participant sprinteaza cat poate de tare (de unde si termenul de viteza) pe un traseu cu diferenta de nivel (de unde si termenul de coasta).
In campionat sunt masini de la cele mai simple pana la masini cu sute de cai putere, organizati in grupe (tipuri de masini si permisiuni de modificari) si clase (grupate dupa capacitatea cilindrica a motoarelor). Numarul pilotilor care pariciparticipa variaza intre 50 – 90, in funtie de locatia in care este organizata competitia.
Campionatul este format din 8 etape, o etapa fiind compusa din 2 zile, cu o buna acoperire teritoriala, fiind plasate in zona oraselor mari din Romania, preferandu-se cele din zonele montane datorita specificului acestui sport, acestea organizandu-se de obicei vineri si duminica sau sambata si duminica si avand un program identic in ambele zile.
Masinile pleaca la ecarturi de 30 de secunde sau 1 minut, astfel incat fiecare sa fie singur pe traseu, castigatorul fiind pilotul cu cel mai mic timp obtinut in mansele de concurs, iar clasamentele se fac in functie de clase si grupe.
Campionatului de Viteză în Coastă este format din opt etape, fiind plasate în zona marilor orașe din România.
Popularitatea acestei competiții este dată de numărul mare de participanți, existând etape unde au fost prezente un număr de 10.000 de persoane, iar numărul mașinilor aliniate la start a fost de 100.
Toate etapele din campionat sunt in zone montane, pe drumuri virajate unde sunt puse la incercare masinile dar si capacitatea pilotilor.
Traseele sunt asfaltate și pot avea intre 3 si 10 km, iar dinferenta de nivel dintre Start si Sosire este de minim 100 de metri.
Sportivii au ca obiectiv parcurgerea traseului intr-un timp cat mai scurt.
O etapa se desfasoara pe parcursul a doua zile (sambata si duminica) în care exista mai multe manse de recunoasteri, antrenamente si 2 manșe de concurs. Timpii manșelor de concurs se cumuleaza si cel mai mic timp cumulat castiga.
Eu am decis sa particip in acest campionat, in primul rand pentru că iubesc muntele si toate traseele care ne duc spre varf. Fiind din zona de munte, mereu in natura a fost inevitabil sa aleg acest tip de competitii in defavoarea celor de circuit.
Concurand pe aceste trasee, in aceste locuri minuntate, unde ma simt acasa este visul meu de foarte mult timp. Suntem in natura, facem performanta si ne bucuram de peisajele unice.
Eu voi concura la clasa de automobile electrice, dar voi puncta si in clasamentul general intre masinile cu combustie interna.
Pentru mine, etapa de la Sinaia este cea mai frumoasă etapă din tot campionatul, atât din punct de vedere al traseului stradal, cât și din punct de vedere al numărului foarte mare de spectatori. Prin complexitatea și frumusețea traseului Trofeul Sinaia mă fascinează. Este cursa mea de suflet, este competiția unde ritmul și precizia pilotajului pot face diferența.